Hayatimiza ait cici ve yaramaz seyler....

Thursday, March 02, 2006

Okyanus Su Yuzune Cikmis ..;)

2 gun once soyledigim gibi bazi yiyecek maddelerini bulamiyoruz burada maalesef ...Ama balik konusuna gelince aradiginiz aramadiginiz her turlusune rastliyorsunuz marketlerde pazarlarda .....

Pazar deyince soylemeden gecemiyecegim buranin semt pazarlari bir garip ...Her gun ayni yerde kuruluyor ,sebze,meyva,balik,tavuk (canlisi ve kesilmisi ),domuz yanyana satiliyor ...Ben tavuklarin yanindan hala kus gribi korkusunda kedicigi gecirmemeye calisiyorum ,gerci burada artik vakaya rastlanmiyor ..Guzel ulkemde de bir daha hic rastlanmaz insallah ...

Daldan dala geciyorum ama kus gribi konusunda buradakilerin aldiklari onlemleri gorunce kucuk dilimi yuttum ,hava alanlarinda daha ucaktan inmeden form dolduruyorsunuz ,bu hastalik hakkinda bilgim var ve hasta degilim diye ...Onlemler su gunlerde vaka gorulmedigi icin eskisi gibi siki degilmis aslinda..Cok vaka gorulen tarihlerde, hava alanlarinda gecen kisinin atesini olcen cihazlar koymuslar ,eczanelerde doktor recetesi olmadan ates dusurucu ilac satmamislar ki hastaligi olan doktordan kacmasin diye ,ve telef edilen hayvanlarin sayisi saymakla bitmez...Onlemler etkisini gostermis ve su anda vaka yok hic ,insallah bir daha da olmaz.

Nerde kalmistim ,haaa balik pazarinda ...:) Ilk gunden beri balik reyonlarina bakmak benim icin bir zevk olmustu ...Elinizin artigi haftada 2-3 defada balik yapmaya baslamistik ,dedigim gibi baliga yuklendik yani ..Umarim zarari da olmaz bu kadar baligin ya o da ayri bir konu...

Gecen gittigimizde karides ve cupra almistik ama o zamanlar daha bloggerci olmadigim icin resim cekmek aklimda yoktu ...Karides tava ve balik kizartma yapmistik ..Bu seferde menuyu degistirelim( dedim ya cooook fazla secenek var ) kalamar ve somon yapalim dedik ,resimleri unutulmamis ve cekilmistir ;)) ..Hem cig hem pismis halleri var ...Ama kalamar konusunda biraz acemi kaldik sanirim ,internetten okudugumuza gore kabuklarini temizledik ,icinin bant gibi olan kismini cikarip ,halka halka dograyip 1-2 saat sutte beklettik ,gerci 3-4 saat diyordu ama coook actik ...;) Ve kizgin tavada kizarttik ,memlekette yedigimize benzemedi pek ,hem kucuk hemde siyahti ama tad bakimidan farki yoktu ,neyse bir dahaki sefere karides yapip kalamari Turkiyenin o guzel sahil balik restoranlarinda yemeye karar verdik..




Somona gelince evimizde firin olmadigi icin (her gittigimiz yerde yeni ev kurmaktan biktigim icin esime aldirmadim burada ,ama daha ne kadar dayanabilirim bilmiyorum ,sanirim vize isimiz uzarsa ilk isimiz mini firin almak olacak ..) izgarada yaptik ,biraz dagildi ama tadi muthisti ,kucuk kedicik ekmeksiz loplop indirdi..Bunu okuyunca simdi ay ne guzel bir cocuk ,balik yiyor diye dusunmeyin ,eskiden neler cektigimizi bir ben bilirim bir Allah ...Ama simdi seytan kulagina kursun kedicigime bir haller oldu ,balik yiyor ..Buldu tabi fresh okyanus baligini diyor kocacik ... ;) Bence yaninda yaptigimiz salataninda ayri bir istah acici etkisi oluyor ,,benim kedicik tam bir cig sogan hastasi,bulunca hic teklif etmeden goturuveriyor mideye ...;))


Cinliler baliklari en cok izgara yapiyorlar,bir tek balik degil karidesleri (buradakiler o kadar buyukki baba karides valla ), midyeleri direkt izgaranin ustune atiyorlar ..Eger midye bayatsa acilmiyor ,tazeyse kendiliginden piserken aciliyor ...Ben midyeyi cok sevmedim ama karidesler nefis oluyor .Yanindada mantar izgara yapiyorlar ,balik kadar coook cesidi var mantarin bu ulkede ..Asagidaki resim misafir oldugumuz bir yerdeki ziyafette cekilmisti ...Yeme de yaninda yat degilmi ??;)))



Bu arada Somonun Omega 3 bakimindan en zengin balik olmasi onun onemini artiriyormus ..Ben somonun hic butun halini gormemistim keza ton baligininda...Pazarda kesilirken gorebiliyorsunuz ,balikcilar kocaman bicaklariyla enlemesine kesiyorlar ...Karidesler,yengecler ,istakozlar,hala canlilar,suyun icindeler veeee kurbagalar ......Henuz biz kurbaga isine girismedik ama olacaginida pek sanmiyorum :)

Tatli kurbagaciklar ve domuzlar bizden uzak dursunlar,gerisini deniyebiliriz ...;)

2 Comments:

Blogger crystalsdreams said...

ohh insanın iştahı açılıo be sabah sabah:)elinize sağlık afiyet olsun momycatcimm,naapçen domuzu falan,okyanusa devam:)
bu arada kalamarın pişmemiş halini ilk defa gördümm,çok aciip bi tiptee yaw:)

12:55 AM

 
Blogger Mommycat said...

Crystalsdreams,valla bu balik isi iyi sardi bizi canim ama dedigin gibi pistikten sonra daha bir guzeller;)

Ag35,insallah balik yiyerek hem formumu koruyacam hemde guzellesecem canim ..;)

11:59 PM

 

Post a Comment

<< Home

  • Bu sitede yayınlanan tüm içerik hiçbir yazılı ya da görsel ortamda izinsiz kullanılamaz. ©2006
  •  

    Cursors